sakura-san
SAKURA

tutobies artwork follow home
Sophie Hatter is cursed by the Witch of the Waste, and turns into an old hag. Ashamed of how she looks, she flees into the hills where a moving castle roams the hills. It is said to belong to the young and handsome wizard Howl, who has a bad reputation.

© Skin by keneriksen basecodes by atiqahjaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
NO TITLE

✔ ►Kita tulis benda2 baik..Tak semestinya kita baik.. »» tapi sekurang kurangnya kita tak tulis sesuatu tak baik kan?✔ ► Kita cakap benda baik, tak semestinya kita baik.. »» tapi sekurang-kurangnya kita tak cakap perkara2 tak baik kan? ✔ ► Kita buat baik, tak semestinya baik.. »» tapi sekurang-kurangnye kita tak buat benda yang tak baik kan? ✔ ••► Kita bukanlah bagus sangat..tapi InsyaAllah, tak salah kita menuju dan berusaha untuk menjadi baik..Amin Ya robbal 'alamin.,Istiqamah...


Bila jumpa pelacur tepi jalan, orang akan kata “Eee perempuan kotor ni” Padahal kita tak tahu dia telah dijual oleh bapanya ketika umur 10 tahun.

Bila jumpa bekas banduan, orang akan kata “ish penjahat ni. jangan dekat dengan dia” Padahal kita tak tahu dia telah difitnah mengambil rasuah oleh sahabat karibnya sendiri.

Bila jumpa pesakit mental, orang akan kata “orang gila ! jangan kacau aku” P...adahal kita tak tahu dia telah didera oleh mak tirinya hingga mengalami trauma berpanjangan.

Bila jumpa lelaki muka hodoh, orang akan kata “euww hodohnya. siapalah nak kahwin dengan kau tu” Padahal kita tak tahu lelaki tu kehilangan ketampanannya akibat melecur dalam usaha menyelamatkan ibunya dalam kebakaran.

Bila jumpa status ni, orang akan baca dan membiarkannya begitu sahaja. Padahal kita tak tahu dengan SHARE atau COPY benda ni kita dapat memberi kesedaran kepada orang lain sekaligus diri kita sendiri.